Wiersze...

Wiersze...
Lech Kamiński

sobota, 3 maja 2014

Góry ukochane

( Karkonosz - www.harrachov.cz )
Góry ukochane

Zatęskniłem za górskim deszczem
 za kąpielą  mgielną na graniach
czasie gdy  liczyły się tylko one
wspaniałe w swej potędze

Pamiętam szczyty wykąpane słońcem
gdy w pocie i znoju
pędzony  pragnieniem nieujarzmionym
ku wam wędrowałem

Karkonoszu z tych gór królu wspaniały
odpowiedz mi proszę
czy dalej krzewy kosodrzewiny
królują na szlaku zielenią  napęczniałe
czy złote widoki dalej pasą  oczy  wędrowca
szeroko szczęściem rozwarte

Pamiętam  górskie strumyki
gdy swe  wody srebrzyste
na kamieniach z szumem łamią
gdym ją pił ze smakiem

I moje stopy szlakiem zmęczone
gdy je  moczyłem w tobie stawku
dla błogiej ulgi i ochłody

Góry moje ścieżki zdeptane zapamiętane na zawsze
smreki wyniosłe też ukochane
z bólem osierocone i wielką tęsknotą wymalowane

Kotły skaliste głębokie pytam was z daleka
czy stawy dalej błyszczą swą srebrną poświatą
a Trzy Świnki  na szczycie Szrenicy swawolą
a szlaki  górskie dalej wymalowane  pełnią zachwytu

Lech Kamiński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIŁO MI. DZIĘKI ZA WPIS.