Wiersze...

Wiersze...
Lech Kamiński

piątek, 27 kwietnia 2012

Niewolnica


( Victor Giraud )
Niewolnica

zesłał los jaszczurkę
lecz zabrał jej serce
z zadaniem upokorzenia człowieka

postawił niewinność
przed tym które może wszystko

niewinność upokorzona
obdarta z siebie
otwarta aż do środka
do trzewi
piękna jak tylko niewinność być może

odbył się targ
nad wstydem człowieka
wyznaczono cenę za jego godność i ciało
spuszczoną głowę i oczy
kupiono człowieka
na śmietnik wyrzucono uczucia

kupiono życie


4 komentarze:

  1. Wiersz o czasach dawnych, ale może być i współczesne odniesienie. Mało to niewolnic? Wiersz dający impuls do głębszych refleksji.
    Mądry , poruszający wiersz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak właśnie prawidłowo odczytałaś przesłanie wiersza Haniu. Dalej giną młode dziewczyny. Są tam gdzieś w domach publicznych. Zmuszane do prostytucji. Przestają być paniami swego ciała - nowoczesne niewolnice

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Gdzie trafił Pan na ten obraz Victora Girauda. Uczciłem go wierszem Homage à Victor Giraudna www.separacja.kijowski.pl i wskanowałem. Ale Pana zdjęcie lepsze. Ciekaw jestem z jakich pochodzi zbiorów. Bodaj czy nie mają go w Luwrze ale w magazynach

    Andrzej.Tadeusz@Kijowski.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Przykro mi, ten wiersz z obrazem wkleiłem ponad rok temu. Ale ilustracje znajduję w Googlach

    OdpowiedzUsuń

MIŁO MI. DZIĘKI ZA WPIS.