Wiersze...

Wiersze...
Lech Kamiński

poniedziałek, 23 stycznia 2017

Ławeczka

Ławeczka 

ulubione miejsce za miastem
wśród ogrodów zieleni i kwiatów
rośnie jabłoń rozłożysta
zaprasza do spoczynku uroczego

pod nią zbudowałem ławeczkę 
lubię na niej przysiadać
cieszyć się drzewa cieniem
wtulić się w zapach kwiatów
ich kolorami się zachwycać

wiosna kryguje się kwieciem 
latem owocem kusi czerwienią
ławeczkę przed słonkiem osłania 
swym chłodem hojnie daruje 

sąsiadów ma wokół wytwornych 
wisienkę sokami nabrzmiałą 
czereśnie słodyczą w czerwieni 
 z daleka kuszą ludzi i ptaki 
dla pań zaś są afrodyzjakiem 

wokół rośnie mnóstwo kwiecia
wyniosłe parzydło z koroną złotą
piwonie kwiatem do słonka się śmiejące 
powoje jak węże wokół pergoli się wiją 

moją ławeczkę obrasta lawenda
mnie i pszczółki zapachem odurza
swe drobne kwiatki jak lance 
w jednym kierunku kieruje do słońca 

na honorowym miejscu posadowiłem róże 
 zapachem uwodzą najpiękniejszym ze wszystkich
królowe kolorów zaczarowanej krainy 
nie może ich braknąć w żadnym ogrodzie

dzielę się kolorowym światem 
z żabką która skryła się pod krzakiem 
motylkiem na róży przysiadł na chwilkę
 pszczółką zapylającą kwiaty 

zapraszam do miejsca czarującego 
na ławeczkę w kolorowym ogrodzie
tutaj spotkasz spokój i dobro
najpiękniejsze cuda nieskażonej przyrody

Lech Kamiński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIŁO MI. DZIĘKI ZA WPIS.