Wiersze...

Wiersze...
Lech Kamiński

piątek, 13 grudnia 2019

Ptasia wiosna

Ptasia wiosna

wiosna wita przebiśniegiem
białym pierwiosnkiem
budzi życie nowe

ptaki w posiadanie obejmują tereny lęgowe
cała natura cieszy się z wiosny
miło w wiosennym słoneczku odpocząć w ogrodzie
twarz wystawić do słońca
obserwować chmury

ptaki mi się przyglądają
czy mogą ponownie zaufać
ogrodnik z ptakiem od wieków współżyją
miło z nimi wśród kwiatów się bratać
pierwszy wypad w ogrody wiosny

kos przyfrunął się przywitać
przysiadł na gałęzi śpiewając
zajrzał pod krzaczek
jak zwykle grzebie wśród liści
na mnie zerka
jak gdyby chciał moje zamiary wybadać

drozd przysiadł na drzewie sąsiada
podgląda dokładnie co robię
w tamtym roku byliśmy przyjaciółmi
odleciał i pięknie zaśpiewał

kolorowa kraska pod krzakiem jaśminu
załatwia interesy
bada swój teren
mną się nie przejmuje
czegoś tam szuka
może nadszedł czas zakładania gniazda

na niebie w defiladzie przelatują szpaki
strasznie krzykliwa gromada
krążą na wszystkie strony czują wiosnę
nie wyobrażam sobie jak można skrzywdzić ptaka

sroki nie widziałem
gdzieś tam sobie skrzecze
inteligentne to takie
nawołują w niebezpieczeństwie
nie lubię ich na działce
gdyż te okropne stworzenia
wyjadają jajka z gniazd innym ptakom

tak przebiegło moje przywitanie wiosny
parę godzin na słońcu w ptasim towarzystwie
miło spędzony czas wśród kwiatów
swoje kolorowe główki też wychylają do słońca

Lech Kamiński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIŁO MI. DZIĘKI ZA WPIS.