Wiersze...

Wiersze...
Lech Kamiński

środa, 10 grudnia 2014

Ławeczka

Ławeczka 
 
Moje ulubione miejsce na ziemi
za miastem wśród ogrodów zieleni
rośnie jabłoń rozłożysta
zaprasza u siebie do spoczynku miłego

pod nią zbudowałem ławeczkę
lubię na niej przysiadać
cieszyć się cieniem  drzewa
wtulić się w niego cały
zapach zieleni wchłaniać

wiosną kryguje się kwieciem
latem czerwienią owocem kusi
ławeczkę przed słonkiem osłania
swym chłodem hojnie obdarowuje

sąsiadów ma wokół wytwornych
wisienkę sokami nabrzmiałą
czereśnie słodyczą w czerwieni
kuszą z daleka ludzi i ptaki
dla pań zaś są afrodyzjakiem

wokół nich zaś mnóstwo kwiecia
wyniosłe parzydło z koroną złotą
piwonie kwiatem do słonka się śmiejące
powoje jak węże wokół pergoli się wiją

moją ławeczkę lawenda obrasta
odurza mnie i pszczółki zapachem
swe drobne kwiatki jak lance
w jednym kierunku kieruje do słońca

na honorowym miejscu posadowiłem róże
 zapachem uwodzą owady i ludzi
królowe kolorów zaczarowanej krainy
nie może ich braknąć w żadnym ogrodzie

dzielę się mym kolorowym światem
z żabką która skryła się pod krzakiem
motylkiem na róży przysiadł sobie
 pszczółką  która ślicznie zapyla owoce

zapraszam do mego miejsca cudnego
na ławeczkę w kolorowym ogrodzie
tutaj spotkasz samo dobro
najpiękniejsze cuda nieskażonej przyrody

Lech Kamiński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIŁO MI. DZIĘKI ZA WPIS.