Wiersze...

Wiersze...
Lech Kamiński

sobota, 30 listopada 2013

Góry moje ścieżki ukochane

(  z internetu )
Góry moje ścieżki ukochane

 Pierwszy śnieg pobielił granie
kosodrzewinę nakrył białym kożuchem
pajęczyny ozdobił błyszczącymi perłami
ścieżki posypał śliskim błotem

Słońce błyszczy na śniegu iskrami 
śnieg się topi  zwyczajnie wodą
strumyki je zabierają ze sobą
nie ma pociechy z pierwszego śniegu

Szlaki górskie czy  pamiętacie
kamienie  głaskające miło  stopy
zimne jeziorka błyszczące wśród grani
wichry śnieżyce  na zawsze ukochane

Marzy mi się ponownie jak kiedyś
wędrować szlakiem samotnie szczytami
czuć całym ciałem piękno  zmęczenia
wdychać leśne zapachy  pełną piersią

Świerki dorodne  zawsze pod reglami
 tylko tutaj cieszą dorodnością
zaszumcie za mną swymi gałęziami
 jak zapamiętałem i bywało kiedyś
przypomnijcie proszę  górskie opowieści

Pamiętasz  sroko bystrooka
 narobiłaś rabanu  na mój widok
 i  na plecak już wysłużony
moją zazdrość ze zostajesz tutaj

Skały jedyne poukładane przedziwnie
po których stąpać  było zaszczytem
czy  jeszcze pamiętacie
 gdy na szczycie piłem wodę
ze strumyka o smaku niezwykłym

Lech Kamiński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIŁO MI. DZIĘKI ZA WPIS.