Wiersze...

Wiersze...
Lech Kamiński

niedziela, 7 lutego 2016

Góry moje ścieżki ulubione

Góry moje ścieżki ulubione

 Pierwszy śnieg pobielił granie
nakrył kosodrzewinę białym kożuchem
pajęczyny ozdobił błyszczącymi perłami
ścieżki ubogacił śliskim błotem

 Słońce błyszczy iskrami na śniegu
on się topi jak zwykle - wodą
strumyki iskry zabierają ze sobą
zbiegają z łoskotem do dołu
nie ma pociechy z pierwszego śniegu

 Szlaki górskie - czy mnie pamiętacie
kamienie głaskające dumnie moje stopy
jeziorka zimne błyszczące wśród grani
wichry śnieżyce też mi ukochane

 Marzy mi się ponownie jak kiedyś
wędrować samotnie górskimi szczytami
całym ciałem czuć piękno zmęczenia 
wdychać zapachy piersią pełną dumy

 Świerki dorodne od wieków pod reglami
one tylko tutaj dostojnością cieszą
zaszumcie za mną swymi gałęziami
jak zapamiętałem i bywało kiedyś
proszę przypomnijcie górskie opowieści

 Pamiętasz mnie sroko bystrooka
na szlaku na mój widok rabanu narobiłaś
na mnie i mój plecak już wysłużony
i zazdrość - ze zostajesz tutaj

 Skały jedyne poukładane przedziwnie
po których stąpać było mi zaszczytem
czy jeszcze mnie pamiętacie
gdy wodę ze strumyka piłem
o smaku wyjątkowym i niezapomnianym
Lech Kamiński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

MIŁO MI. DZIĘKI ZA WPIS.