Wiersze...

Wiersze...
Lech Kamiński

środa, 1 lutego 2012

Kosodrzewina

Kosodrzewina

zdeptałem góry
szczyty wysokie
nad reglami w chmurach
chłostane wichrem, śnieżycą
króluje kosodrzewina
roślina wytrzymała i dumna
niewielka
piękna i dzielna w swej surowości
jedyne tam życie
ozdoba krajobrazu
gdzie orły mają gniazda
 
krzak zabrałem z sobą
posadziłem w ogrodzie
będzie swoją historię opowiadać
o dawnej przygodzie
o przyjaciołach zapomnianych
o moich latach dumnych
gdy wędrowałem z przyrodą zbratany
o latach przebrzmiałych

dawnych

2 komentarze:

  1. Piękny wiersz, znajdziemy tu miłość do gór, tęsknotę za wędrówkami, przyjaciółmi, dawnymi czasami... Symbolem- kosodrzewina dumna i wytrzymała ,jak na mieszkankę gór przystało...

    OdpowiedzUsuń
  2. W tym pięknym opisowo-refleksyjnym wierszu
    - "dzielna w swej surowości" kosodrzewina
    - stała się symbolem piękna i siły gór,
    upływu czasu, zachodzących zmian w przyrodzie
    i życiu człowieka.
    Ważna rolę w tworzeniu atmosfery i nastroju
    - odegrała dwuczłonowa kompozycja oraz środki
    stylistyczne, a szczególnie personifikacja
    kosodrzewiny.

    Pozdrawiam serdecznie - A...

    OdpowiedzUsuń

MIŁO MI. DZIĘKI ZA WPIS.